Այս գրութիւնը Հալէպի միջ-դպրոցական շարադրութեան մրցումին
առաջնութիւն շահած էր այս գրութիւնը:
Հալէպ- Յունիս
1965
Ծանօթ. - Մրցոյթը կազմակերպուած էր Հալէպահայ Հայ Ուսանողական
Միութեան կողմէ, տեղի ունեցած էր Մարտիկեան Սրահին մէջ:
Մասնակից վարժարաններէն 25 երկսեռ ուսանողներ էին-Հետեւեալ վարժարաններէն-
ՀԲԸՄ-ի Լ.Ն.Գ. Կ. Վարժարան, Քառէն Եփփէ Ճեմարան,
Անարատ Յղութեան Քոյրերու, Հայկազեան, Զաւարեան, Բեթէլ, Ուսումնասիրաց եւ Կենաց
Վարժարաններ:
Դատական կազմի
անդամներն էին- Գեր. Յովսէփ Վրդ. Շատարեւեան,
Հայկ Պարիկեան եւ Պետրոս Հաճեան:
* * *
ՄԵՌԵԼՆԵՐՆ ԵՆ ՈՐ Կ՛ԱՌԱՋՆՈՐԴԵՆ ՄԵԶ
Զարմինէ Գալայճեան
Զարմինէ Գալայճեան
Մահ: Վերջակէտ եւ կախման կէտ միեւնոյն ատեն: Վերջակէտ մը՝ թաղուելու
դատապարտուած մարմնին, կախման կէտ՝ մնացող մարդուն:
Կախման
կէտ՝ անոր համար որ մնացողներուս կը մնայ թարգմանել կախման կէտը նախորդող
նախադասութիւն մը այնպէս՝ ինչպէս կ՛ուզէինք տեսնել կամ պիտի ուզէինք յարմարցնել
մեր ըմբռնումին: Կը վերլուծենք, կը սրբագրենք, կը համաձայնինք կամ կը հակառակինք ի
վերջոյ եզրկացներլու այն՝ ինչ որ մեր նշանաբանը պիտի ուզէինք դարձնել:
Նշանաբան մը՝ առաջնորդը մեր կեանքին՝
Դագաղի մը ի տես՝ «Մահ կայ, ծօ՛, քալէ, դպրոցն ալ, գիրքն ալ, երթանք կեանքը վայելենք»
կամ՝ «է՜՜, դուն ալ, ինչքան այսքան
տարուելիք, մեռեր է եղե՜՜ր, երթանք «Պիթըլզ» մը մտիկ ընենք» կ՛ըսենք:
Բազմակէտ
բացատրող մտքեր են յամենայն դէպս: Առաջնորդ մը՝ ինչո՞ւ ոչ: Ուղղութիւն մըն է
տուածը՝ լաւ կամ գէշ. . .
Ուրեմն առաջնորդուելու տարբերութիւն
կայ՝ ձեւաւորուած մտքերու անհամարութեամբ:
Տարբերութիւններ՝ ամէն բանի մէջ:
Մեռնող անձին, զայն իբրեւ առաջնորդ
դարձնող անձին:
Մահը
վերջակէտ ընդունողներուն համար միայն մահ է, ու մեռնողի յատուկ. …
Իսկ
անմահութիւն՝ չամբողջացուած, շարունակելի
գործ համարողներուն:
Բարոյական
ըմբռնում մըն է մահուան հոմանիշ դարձնել անմահութիւնը:
«Մարդը գնում է,
գործն է մնում»:
Իսկ ինչ որ կը մնայ, մենք՝ կախման կէտ թարգմանողներս, կը կոչենք
անմահութիւն:
Անմահութիւն ուսուցանողները մեզի մեռելները իրե՛նք են, իրենց ապրած օրերուն արարքներովը:
Երբ գիտնականներու, բանաստեղծներու անուններ կը հոլովուին մեր բերնին մէջ
իրենց բացակայութեան ի՞նչպէս կարելի է զանոնք թաղուածներ համարել:
Ի՞նչպէս թաղուածներ համարել Զոհրապ մը, Վարուժան մը, երբ մեր հոգիները կը
կոփեն անոնց մահ չընդունող երկերը:
Միշտ նմանելու,- հակառակ ինքնուրոյնութիւններ ցուցադրողներու , - կնքելու
մարդոց նկարագիրը աւիշ կ՛առնէ այս կամ այն մարդուն, անձին օրինակով:
Յուսահատութիւնը ուժասպառ նաւավարին սրտին մէջ է այն ատեն, երբ դիմացէն փարոս
մը չի պլպլար: Իսկ եռանդով կը լեցուի երբ նոյնիսկ հիւանդ ու աղօտ թարթում մըն է
զինք կանչողը:
«Կեանքի փուշերը շատ
են», կ՛ըսեն փորձառու բերաններ: Այդ
փուշերը պիտի վիրաւորեն ու արիւնոտեն սակայն, զանոնք անտեսելու համար միշտ լոյս մը
պէտք է տեսնել մերթ ընթ մերթ, մեր ակնարկներուն դիմաց, անով աշխուժանալու:
Մեռելներն են ապրող մարդոց կեանքի ուղին լուսաւորող արկայծումները իրենց
կեանքերուն օրինակներովը: Մեր ոյժերը կը նորոգուին եթէ գիտնանք որ նման փուշեր մեռնողներուն
ալ վիրաւորած են: Բայց, չեն թաղուած
մնալով մեզի համար Պարոնեաններ, Սիամանթոներ,
Կոմիտասներ:
Զարմինէ Գալայճեան-Պօղօսեան
No comments:
Post a Comment